Uit onderzoek van TNS Nipo is gebleken dat het midden- en klein bedrijf de mogelijkheden van online marketing nog weinig gebruiken. Een aantal cijfers uit het onderzoek zijn:
Bovenstaande gegevens laten zien dat het merendeel van de midden- en klein bedrijven de kracht van online marketing nog niet voldoende benut. Websites zijn niet goed vindbaar en de content laat vaak te wensen over. Dit is zonde want lokale bedrijven kunnen zeer concurrerend zijn.
Goede vindbaarheid is één van de vele onderdelen van online marketing. Het is niet langer voldoende om alleen in te zetten op offline marketing.
De consument oriënteert zich voornamelijk op het internet als men op zoek is naar een dienst of product. Online marketing speelt een steeds grotere rol bij het aantrekken en bereiken van de juiste doelgroep.
Jazeker, online marketing is één van de meest rendabele vormen van marketing. Waarom? Omdat online marketing grotendeels meetbaar is waardoor we aan de hand van resultaten continu kunnen bijsturen. Voordelen van online marketing zijn:
Hier is niet één antwoord op, er zijn namelijk oneindig veel mogelijkheden. In deze blog behandelen we een 3-tal elementen van online marketing: search engine optimalisation (SEO), search engine advertising (SEA) en social media marketing (SMM).
Goede vindbaarheid zorgt er voor dat potentiële klanten de website goed kunnen vinden en op deze manier organisch (gratis) bij het bedrijf terecht komen. Dit is meteen één van de grote voordelen van search engine optimalisation: het genereren van organische bezoekers.
SEO omvat marketingactiviteiten waarmee de juiste signalen naar zoekmachines gestuurd worden waardoor uw website hoger in de Google resultaten scoort. Dit wordt bereikt door het continu optimaliseren van:
Google is al jaren de grootste en meest gebruikte zoekmachine ter wereld. Via Adwords, het advertentieprogramma van Google, kunt u adverteren in haar advertentienetwerk. Een aantal voordelen van search engine advertising zijn:
SEA zorgt dus voor betaalde en niet onbelangrijk: relevante bezoekers naar uw website.
De kracht van social media marketing is het in contact komen én blijven met uw huidige en potentiële klanten. Interactieve platformen zoals Facebook, Twitter en LinkedIn stimuleren de communicatie tussen u en uw doelgroep.
Daarnaast zijn het sterke platformen om betaald of onbetaald content te verspreiden. Doelen van social media zijn:
Bovenstaande onderwerpen zijn maar een greep uit de talloze mogelijkheden van online marketing. Bent u benieuwd naar de mogelijkheden voor uw bedrijf? Maak dan een afspraak en kom langs. De koffie staat klaar!