De zomer van 2018 was een lange, warme en droge zomer. Een regelrechte ramp voor mensen met een strak, groen gazon. De met zorg aangelegde gazons veranderden namelijk binnen no time in een verkleurde, treurige en dorre grassprietjes.
Hét moment voor Pokon om hierop in te spelen met verschillende producten voor het herstellen van een gazon.
Het aantal zoekopdrachten gerelateerd aan een dor, droog of dood gazon steeg in juli en augustus explosief. Daar speelden we direct op in door een blog te schrijven met tips bij een dor en droog gazon en een aantal weken later publiceerden we ook een artikel over het herstellen van een dood gazon. In beide blogs worden de producten van Pokon als één van de tips genoemd.
Vervolgens activeerden we diverse zoekwoordcampagnes waar we in zowel juli als augustus gemiddeld op positie 1,1 stonden. Met zeer lage kosten per klik wisten we ruim 5.000 kwalitatieve bezoekers naar de website van Pokon te trekken.
Ook in de zomer van 2019 bleef Pokon profiteren van de marketinginspanningen van 2018: op vrijwel alle interessante termen omtrent een droog gazon, stonden de informatiepagina’s organisch op nummer 1 in Google.
Met diverse advertenties en invalshoeken in de maanden juni en juli wisten we op Facebook en Instagram ruim 100.000 unieke personen te bereiken die gezamenlijk 7.600 keer één van de twee tipartikelen voor een droog of dood gazon lazen.
De campagne werd halverwege augustus aangevuld met deze YouTube-video waarin vijf tips werden gedeeld voor het optimaal besproeien van het gazon. Inmiddels is de video al bijna 9.000 keer bekeken.
Emiel Koops, marketingdirecteur bij Pokon: ‘Niet alleen online, ook de resultaten op de winkelvloer mochten er zijn. Vanuit onze resellers kregen we meerdere malen te horen dat de verkoop van Pokon gazonproducten nog niet eerder zo hoog was in de zomermaanden.’