dit staat er vandaag op het menu.

YouTube Advertising

Wist je dat YouTube wereldwijd de op één na grootste zoekmachine is naast Google? Dat maakt het nog interessanter om video’s te ontwikkelen. Met videocontent kan je niet alleen jouw producten of diensten beter uitleggen, maar werk je dus ook aan een betere vindbaarheid van jouw bedrijf. Met YouTube Advertising kan je bovendien jouw video aan een grote(re) en relevante doelgroep laten zien.

Adverteren op YouTube

Wil je adverteren op YouTube? Je kan jouw gepromote video aan een doelgroep laten zien die opgebouwd kan worden op basis van onder andere de volgende factoren:

  • Zoekgedrag op Google;
  • Interesses in bepaalde producten;
  • Levensstijlen;
  • Eerder bezochte websites;
  • Een eerder bezoek aan jouw website;
  • Bekeken YouTube-video’s of -kanalen.
U heeft de keuze uit vier vormen van video-adverteren:

  • Video Discovery advertenties: Jouw video wordt als gesponsorde video met een miniatuurafbeelding weergeven in de zoekresultaten op YouTube, naast gerelateerde YouTube-video’s of op de mobiele homepage van YouTube. Je betaalt wanneer iemand op de advetentie klikt.
  • InStream-advertenties die overgeslagen kunnen worden: Jouw video wordt voor, tijdens of na een andere YouTube-video afgespeeld. De kijker kan jouw video na vijf seconden overslaan. Je betaalt pas wanneer iemand minimaal 30 seconden van jouw advertentie bekijkt, of de hele video wanneer deze korter is dan 30 seconden.
  • InStream-advertenties die niet overgeslagen kunnen worden: Jouw video wordt voor, tijdens of na een andere YouTUbe-video afgespeeld en mag maximaal vijftien seconden lang zijn. Kijkers kunnen deze advertentie niet overslaan. Je betaalt wanneer jouw advertentie 1000 keer is weergeven.
  • Bumperadvertenties: Jouw video wordt voor, tijdens of na een andere YouTube-video afgespeeld en mag maximaal 6 seconden lang zijn. Kijkers kunnen deze advertentie niet overslaan. Je bepaalt wanneer jouw advertentie 1000 keer is weergeven.
Afhankelijk van de soort video en het doel dat je wil bereiken met YouTube Advertising, kiezen we één of meerdere advertentieformats. We adviseren jou over het in te zetten advertentiebudget, de doelgroep en de looptijd van jouw campagne.

Uiteraard delen we tijdens en na afloop van de campagne de resultaten met jou. Hoeveel nieuwe views, abonnees, websitebezoekers, leads of klanten heeft de video opgeleverd?

Display advertising op YouTube

Omdat YouTube onderdeel is van het Google Display Netwerk, kan je ook met statische of HTML-5 beeldadvertenties adverteren op YouTube. Deze worden getoond op of onder een video of in de zijbalk van YouTube. Lees hier meer over op onze pagina over Google Ads Display advertising.

Media Artists inschakelen voor adverteren op YouTube? We adviseren jou graag! Neem vooral contact met ons op.



marketing

meer kwaliteiten.

externalId=media-artists2019-diensten-detail-1.1.4.1.1.1.2.1.1&filter[type]=Subservice&filter[tags]=marketing&filter[active]=1

zullen we samen een tof project starten?